Прыём ажыццяўляе Сініцкая-Лазарава Таццяна Генадзьеўна, загадчык сектара сацыяльнай дапамогі, каб. №15 тэл. 5-30-37 (у адсутнасці прыём вядзе Хушкадамава В. М. каб. №12, тэл. 5-50-72)
Звяртацца за прызначэннем дапамогі патрэбна ў упраўленне па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы жыхарства непрацаздольнага. У выпадку ажыццяўлення догляду за двума і болей непрацаздольнымі грамадзянамі, якія пражываюць у розных населеных пунктах (раёнах у горадзе), заява падаецца па выбары асобы, якая ажыццяўляе догляд, у ўпрауленн па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы жыхарства аднаго з непрацаздольных.
Кантроль за прызначэннем і выплатай дапамог ажыццяўляе камітэт па працы, занятасці і сацыяльнай абароне аблвыканкама.
1. НАРМАТЫЎНЫЯ ДАКУМЕНТЫ
Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2010г. №200 «Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян»
Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 30 снежня 2011г. № 616 «Аб узмацненні сацыяльнай падтрымкі асобных катэгорый грамадзян»
Палажэнне аб парадку прызначэння і выплаты дапамогі па доглядзе за інвалідам 1 групы або асобай, якая дасягнула 80-летнего ўзросту, зацверджанае пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 6 верасня 2006г. №1149
Права на дапамогу па доглядзе за інвалідам I групы або асобай, якая дасягнула 80-летнего ўзросту і якая адчувае патрэ б у пастаянным доглядзе (далей – непрацаздольны грамадзянін), маюць асобы, якія дасягнулі 16 гадоў, але не старшэ 65 гадоў – мужчыны, 60 гадоў – жанчыны, непрацуючыя, не з'яўляюцца індывідуальнымі прадпрымальнікамі, не навучэнцы ва ўстановах адукацыі ў дзённай форме атрымання адукацыі, не атрымліваюць пенсіі, дапамогі па беспрацоўі, штомесячным страхавым выплатыв адпаведнасці з заканадаўствам аб абавязковым страхаванні ад няшчасных выпадкаў на вытворчасці і прафесійных захворванняў, штомесячнага грашовага зместу ў адпаведнасці з заканадаўствам аб дзяржаўнай службе, ажыццяўляючыя пастаянны догляд* (далей – догляд) за непрацаздольнымі грамадзянамі (далей – асоба, якая ажыццяўляе догляд).
Ажыццяўленне догляду мяркуе сумеснае фактычнае пражыванне або пражыванне ў адным населеным пункце (горадзе, пасёлку гарадскога тыпа, сельскім населеным пункце) асобы, якая ажыццяўляе догляд, і непрацаздольнага грамадзяніна, за якім ён ажыццяўляецца. Пры гэтым блізкія дачыненні асобы, якая ажыццяўляе догляд, і непрацаздольнага грамадзяніна значэння не маюць.
Заключэнне аб патрэбнасці ў пастаянным доглядзе асоб, якія дасягнулі 80-летнего ўзросту, выдаюць бальніца, шпіталь, медыка-санітарная часць, дыспансер, паліклініка.
Дапамога назначаецца якія пастаянна пражываюць на тэрыторыі рэспублікі грамадзянам Рэспублікі Беларусь, а таксама замежным грамадзянам і асобам без грамадзянства.
Заява і дакументы разглядаюцца на працягу 10 дзён з дня падачы заявы, а ў выпадку запыту дакументаў і (або) звестак ад другіх дзяржаўных органаў, іншых арганізацый – 1 месяц.
Камісіяй ставіцца факт ажыццяўлення догляду за непрацаздольным грамадзянінам на падставе звестак, якія ўтрымліваюцца ў акце абследавання.
Рашэнне аб прызначэнні (аднаўленні выплаты) дапамогі прымаецца Камісіяй па прызначэнню пенсій раённага (гарадскога) выканаўчага і распарадчага органа (далей – Камісія) па месцы жыхарства непрацаздольнага грамадзяніна.
Рашэнне Камісіі можа абскарджана ў вышэйстаячы камітэт па працы, занятасці і сацыяльнай абароне абласнога (Мінскага гарадскога) выканаўчага камітэта (далей – Камітэт).
Абскарджанне рашэння Камісіі ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля яго абскарджання ў камітэт .
3. ПАМЕР ДАПАМОГІ
Памер дапамогі лічыцца з найбольшай велічыні бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, зацверджанага Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны, за два апошніх квартала ў наступных памерах:
дапамога па доглядзе за інвалідам I групы або асобай, якая дасягнула 80-летнего ўзросту, – у памеры 100 працэнтаў,
пры адначасовым ажыццяўленні догляду за двума і болей інвалідамі I групы або асобамі, якія дасягнулі 80-летнего ўзросту, – 120 працэнтаў.
Пераразлік дапамогі праводзіцца штоквартальна ў сувязі са змяненнем бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва.
4. ДАКУМЕНТЫ, НЕАБХОДНЫЯ ДЛЯ ПРЫЗНАЧЭННЯ ДАПАМОГІ
Дакументы і (або) звесткі,
якія даюцца грамадзянамі пры звароце
• заява
• пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асоба
• працоўная кніжка заяўніка
• медыцынская даведка аб стане здароўя заяўніка, якая пацвярджае адсутнасць псіхіятрычнага і наркалагічнага ўліку
• заключэнне аб патрэбнасці ў пастаянным доглядзе асобы, якая дасягнула 80- летняга ўзросту, у пастаянным доглядзе – у выпадку прызначэння дапамогі па доглядзе за асобай, якая дасягнула 80-летнего ўзросту
Дакументы, якія дадаюцца або выпатрабуюцца
кіраваннем па працы, занятасці і сацыяльнай абароне
• копію (выпіска з) дакумента, які сведчыць асобу асобы, якая дасягнула 80-летнего ўзросту, або копія які ёсць у яго пенсійнай справе дакумента, які ўтрымлівае звесткі аб узросце гэтае асобы
• копія заключэння рэабілітацыйнай экспертнай камісіі (выпіска з акта агляду ў рэабілітацыйнай экспертнай камісіі) аб групе і прычыне інваліднасці
• звесткі аб неатрыманні дапамогі па беспрацоўю
• звесткі аб адсутнасці рэгістрацыі ў якасці індывідуальнага прадпрымальніка, главы сялянскага (фермерскага) гаспадаркі - з мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў
• пры неабходнасці даведка аб неатрыманні пенсіі асобай, якая ажыццяўляе догляд, - з органа па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы яго жыхарства (пры неабходнасці) – з органа па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы яго жыхарства (у тым ліку з пенсійных органаў Міністэрства абароны, Міністэрства ўнутраных спраў, Міністэрства па надзвычайным сітуацыям, Камітэта дзяржаўнай бяспекі)
• копію пасведчання (даведкі) аб рэгістрацыі па месцы знаходжання на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь асобы, якая ажыццяўляе догляд, і (або) непрацаздольнага грамадзяніна (пры іх наяўнасці) або звесткі аб рэгістрацыі па месцы знаходжання (у выпадку, калі органу па працы, занятасці і сацыяльнай абароне паведамлена аб факце рэгістрацыі) – з органа рэгістрацыі грамадзян па месцы жыхарства (месцы знаходжання)
Орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне пры неабходнасці мець права запрошваць з адпаведных дзяржаўных органаў і іншых арганізацый дадатковыя звесткі і (або) дакументы, неабходныя для разгляду і праверкі даных, выкладзеных у заяве аб прызначэнні (аднаўленні выплаты) дапамогі асобе, якая ажыццяўляе догляд.